Vi har allt om vi har varann

Lång tystnad kräver en uppdatering. Skolan har startat på allvar med en vecka på Barnens Ö och en vecka med lera.

Barnens Ö var underbart med täljda kofeser, kojbyggen och historier runt lägerelden. En kofes för er som undrar är en täljd figur som får se ut hur som helst, men den får inte likna något annat än sig själv. Ingen lyckades med det!

Lerveckan har ni sett lite smakprov på och nu är mitt STORA kärl klart. Ni får se lite bilder tagna med mobilen men lovar bättre bilder snart. När leran är bränd kommer den att bli mörkt röd.

Jag har även gjort höst fint i köket och målat om matbordet och stolarna.

Tabletterna kommer från Åhlens och kostar 49 kr.

Svarta färgen är snickerifärg från Jula och den lila är lackfärg från Bolagret.

Jag har även dekorerat ett förkläde till en fin vän som har börjat på min skola fast på kursen Lust att Skapa. Förklädet kommer från Åhlens och sen har jag broderat dit hennes namn.

Nu ska jag ha en skön söndagskväll och ta det lugnt. Hände en olycka igår du jag skulle hänga upp ljuslyktor, ramlade ner från stolen jag stod på, så jag ska till ikea och köpa en trappstege inom kort.

Projekt på gång: benvärmare.

Hoppas ni får en fin kväll!

/Linda

 

 

5 tankar på “Vi har allt om vi har varann

Lämna en kommentar