Höst på min planet.

Här kommer en beskrivning på hur man virkar resår. Bra att ha om man ska virka tex benvärmare.
Börja med att virka lösmaskor så bred som du vill ha resåren. Jag har 10 st. Sen virkar du tre till att vända med. Vänd arbetet och virka stolpar, börja med den första i den fjärde maskan från nålen. Virka hela vägen, virka tre lösmaskor.  vänd och virka stolpar men bara i den bakre maskbågen, se bild tre. Sen fortsätter du så tills du har en så lång resår som du vill ha.

Här är en resår som jag har virkat till mina benvärmare, men det blev inte som jag tänkt mig, det blir det sällan. Så jag har istället virkat resåren direkt på benvärmaren. Beskrivning på det kommer inom kort.

Som vanligt blir jag glad av kommentarer och det är bara fråga om det är något som är oklart.

/Linda

Lämna en kommentar